Colombo Telegraph

කාදිනල් ගේ “දේව භාෂිතය”

හර්ෂ ගුණසේන

හර්ෂ ගුණසේන

මැල්කම් රංජිත් කාදිනල් තුමා පසුගියදා පාස්කු ඉරිදා බෝම්බ පිපිරීම් වලින් හානි වූ කටුවාපිටිය රෝමානු කතෝලික දේවස්ථානය විවෘත කිරීමේ උත්සවයේදී දේශපාලන කථාවක් කළේය. ආගමික නායකයන්ට දේශපාලන කථා තහනම් නොවේ. ප්‍රශ්නය වන්නේ  විචාරශිලිත්වයෙන් තරමක් තොර ස්වභාවයක් පෙන්නුම් කරණ සමහර ජනතා කොටස්  විසින් මේ දේශපාලන කථා “දේව භාෂිතය”  ලෙස පිළිගැනීමට ඇති ඉඩකඩයි. බොහෝවිට බෞද්ධ භික්ෂුන් දේශපාලනය කථා කරණ විට ඔවුන් යම් දේශපාලනඥයන් පිරිසකට විරුද්ධ වන බව සහ තවත් දේශපාලනඥයන් පිරිසකට පක්ෂ වන බව පැහැදිලිව පෙනෙන්නට තිබේ. විදග්ධයකු වන කාදිනල් තුමාගේ කථා වල එවැන්නක් එකවරම පෙනෙන්නට නැත. එනමුත් එතුමාගේ කථා විමසිල්ලෙන් ශ්‍රවනය කරන්නකුට ඒවායේ ඇති දේශපාලන පක්ෂපාතිත්වය අවබෝධ කර ගත හැක.

පසුගිය දිනෙක බටහිර රාජ්‍යයන් විසින් ප්‍රවර්ධනය කෙරෙන මානව හිමිකම් ගැරහීමට ලක් කෙරෙමින් ද ආගම් තිබෙන විට මානව හිමිකම් අනවශ්‍ය බව ප්‍රකාශ කෙරෙමින් ද මානව හිමිකම් වලට වඩා මෙරට සංස්කෘතිය ගැන අප සැලකිලිමත් විය යුතු බව ප්‍රකාශ කෙරෙමින්ද කළ පසුගාමී කථාවට පිළිතුරු වශයෙන් මංගල සමරවීර ඇමතිවරයා ට්විටර් පණිවිඩයක් නිකුත් කළේය. මහින්ද රාජපක්ෂ විපක්ෂ නායක වරයා සමරවීරට වහාම පිළිතුරු දෙමින් කාදිනල් තුමාගේ “දේව භාෂිතය” ආරක්ෂා කළේය.

කටුවාපිටිය කථාවේ ද එතුමා මානව හිමිකම් විවේචනය කළේය. බුද්ධි අංශ දුර්වල කිරීම පිලිබදව ආණ්ඩුවට චෝදනා කළේය. බටහිර මානව හිමිකම් වල මුලාරම්භය 1215 දී එංගලන්ත රජු එරට වංශවතුන් සමඟ අත්සන් කළ මැග්නා කාර්ටා ගිවිසුමයි. කිසිම වංශවතෙකුට   නිත්‍යානුකුල නඩු තීන්දුවකින් තොරව දඬුවම් කළ නොහැකි යයි එහි සඳහන් වන අතර එයින් පල්ලියේ අයිතිවාසිකම් ද ආරක්ෂා විය. බටහිර මානව හිමිකම් වල නැගීම රෝමානු කතෝලික පල්ලියට එරෙහි  ප්‍රොතෙස්තන්ත ව්‍යාපාරයේ නැගීම හා බැඳී පවතී. දහසය වන සියවසේදී රෝමානු කතෝලික පල්ලියට එරෙහිවූ මාටින් ලූතර් දේවගැති තුමා පල්ලියෙන් නෙරපා හරින ලදී. අටවන හෙන්රි  රජු විසින් පාප් තුමාගේ ආධිපත්‍යයට එරෙහිව එංගලන්ත සභාව ආරම්භ කරණ ලද්දේද 16 වන සියවසේදීය. 17 වන ශත වර්ෂයේදී එංගලන්තයේ සිටි රජු නෙරපා ඔලිවර් ක්‍රොම්වෙල් බලයට පැමිණීමත් ඉන් කලකට පසුව 1689 දී එංගලන්තයේ සම්මත කර ගන්න ලද අයිතිවාසිකම් පිලිබඳ පනතත් 1776 දී ඇමෙරිකාව නිදහස ලැබීමෙන් පසුව නිකුත් කළ නිදහසේ ප්‍රකාශනයත් ඉන් දශකයකට පමණ පසුව ඇතිවූ ප්‍රංශ විප්ලවයත් මානව හිමිකම් වල සන්ධිස්ථාන වේ. මානව හිමිකම් යනු කාලයක් තිස්සේ බටහිර රටවල ජනතාව එම රටවල රජුන්ගේ අත්තනෝමතික පාලනයන්ටද රෝමානු කතෝලික පල්ලියේ පාලනයටද  එරෙහිව ගෙන ගිය අරගල වල ප්‍රතිඵලයයි. එබැවින් කාදිනල් තුමාට මානව හිමිකම් වලට ඉහළින් ආගම තැබිය නොහැකිය. ආගම මිනිසාට මානව හිමිකම් සහතික කරණ ප්‍රභවයක් විය යුතුය.

කාදිනල් තුමාගේ “දේව භාෂිතය” අදහන පිරිසගේ දැනගැනීම උදෙසා ඉතාම ප්‍රගතිශීලි සහ ජනහිතකාමී ආගමික නායකයකු වන ෆ්‍රැන්සිස් පාප් වහන්සේ කළ මේ සටහන උපුටා දක්වමි. “ජිවිතයට ඇති අයිතිය ප්‍රථම මානව හිමිකමයි.” කාදිනල් තුමා කථා කරන්නේ පාස්කු ඉරිදා ප්‍රහාරයෙන් ජිවිත අහිමි වී අයගේ මානව හිමිකම් වෙනුවෙනි. එවිටම ඔහු මානව හිමිකම් වලට විරුද්ධ වන්නේ කෙසේද?අපගේ ව්‍යවස්ථාවේ තුන්වන පරිච්ඡේදය වෙන් වන්නේ මානව හිමිකම් සඳහාය. එක්සත් ජාතීන්ගේ මානව හිමිකම් ප්‍රඥප්තියට අප අත්සන් තබා ඇත්තෙමු.

පසුගිය මහින්ද රාජපක්ෂ රජය කාලය තුළ මෙරට මානව හිමිකම් අන්තිම අඩියකට වැටී තිබුණි. ලසන්ත වික්‍රමතුංග ඝාතනය විය. පුවත්පත් කලාකරුවන් ගණනාවකට පහරදෙන ලදී. සමහරු පැහැර ගෙන යන ලදුව පසුව නිදහස් කරණ ලදී. ප්‍රගීත් එක්නැලිගොඩ අතුරුදහන් විය. තජුදීන් ඝාතනය කර එය රිය අනතුරක් සේ පෙනෙන්නට සලස්වන ලදී. මෙය වසන් කිරීමට ඉහළ පොලිස් නිලධාරින්ද ඉහළ වෛද්‍ය නිලධාරින්ද සම්බන්ධ වූහ. මෙහෙයුමකදී වැලිකඩ සිරකරුවන් ඝාතනය කරණ ලදී. නාවික හමුදාවේ  නිලධාරීන් විසින් ශිෂ්‍යයන් පිරිසක් කප්පම් ගැනීම සඳහා රඳවාගෙන පසුව ඔවුන් මරා  දමන ලදී.රාජපක්ෂගේ අන්තේවාසිකයෝ ස්ත්‍රීහු දූෂණය කළහ. නොයෙකුත් මැර ක්‍රියා වල යෙදුණහ. රාජපක්ෂටද ඔහුගේ අන්තේවාසිකයන් ටද එරෙහිව නිතිය ක්‍රියාත්මක නොවුනි. 

කාදිනල් තුමා මානව හිමිකම් පහලට දැමීමේ හේතුව වන්නේ මානව හිමිකම් කඩා දැමූ පසුගිය ආණ්ඩුවට ආවැඩිම හැර වෙන කුමක්ද? මැග්නා කාර්ටා ගිවිසුම එවකට සිටි පාප් වහන්සේ විසින් එය එංගලන්ත රජු මත වංශවතුන් විසින් බලයෙන් පටවන ලද්දක් සේ සලකා එය ප්‍රතික්ෂේප කළේය. පසුව රජු ද එය ප්‍රතික්ෂේප කළේය. ඒ නිසා සිවිල් යුද්ධයක් ඇතිවිය. එවකට පාප් වහන්සේ ද සිටියේ මර්දකයා ගේ පිලෙහිය. දැන් පාප් වහන්සේ සිටින්නේ මර්දකයාගේ පිලෙහි නොවේ. කාදිනල් තුමාද ඒ අනුව යා යුතුය.

පසුගිය ආණ්ඩුව කාලයේ ඝාතන බොහොමයකටම බුද්ධි අංශ නිලධාරීන් සම්බන්ධව සිටි බවට පොලිසිය විසින් තොරතුරු හෙළි කරගෙන ඔවුන් අත් අඩංගුවට ගන්නා ලදී. ඥානසාර වැනි මැර භික්ෂුන් ඇතුළු අන්තවාදී පිරිස් විසින් ද රාජපක්ෂ ගැත්තන් විසින්ද පතුරුවා හරින ලද මෙම ආණ්ඩුව විසින් බුද්ධි අංශ විනාශ කළ බවට වන චෝදනාව ප්‍රලාපයකි. පවතින ආණ්ඩුවක දේශපාලන විරුද්ධවාදීන් ඝාතනය කිරීම බුද්ධි අංශයක කාර්ය භාරයද? පුවත්පත් කලා වේදීන් ඝාතනය කිරීම බුද්ධි අංශයක කාර්ය භාරයද? කප්පම් ගැනීම සඳහා ශිෂ්‍යයන් ඝාතනය කිරීම බුද්ධි අංශයක හෝ රණ විරුවන්ගේ හෝ කාර්ය භාරයද? කාදිනල් තුමා බුද්ධි අංශ දුර්වල කිරීම යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ මෙම අත්  අඩංගුවට ගැනීම් විය යුතුය. එසේ නම් එය පසුගිය ආණ්ඩුවට ආවැඩිම වෙන කුමක්ද?

කාදිනල් තුමා දිවයින පත්‍රයේ පුවතක් පාදක කරගෙන අයි එස් අයි එස් කණ්ඩායමේ නායකයා බලවත් රටක භාරයේ සිටින බවත් මෙම පාස්කු ඉරිදා ප්‍රහාරය ජාත්‍යන්තර කුමන්ත්‍රණයක් බවත් කීය. දිවයින වැනි පුවත් පතක වාර්තාවක් පදනම් කරගෙන කථා කිරීම ආගමික නායකයකුට තරම් නොවේ. මෙම පුවත් පතේ කෙන්ද කන්ද කරණ වාර්තාකරණය  දොස්තර සාෆි පිලිබඳ ප්‍රවෘත්තියෙන් සනාථ වේ. කාදිනල් තුමා මේ ව්‍යංගයෙන් චෝදනා කරන්නේ ඇමෙරිකා එක්සත් ජනපදයටයි. ලංකාව චීන ගැති රටක් බවට පත්කරන ලද්දේ රාජපක්ෂ ආණ්ඩුවයි. ජනාධිපති ජයවර්ධන ගේ යුගයේදී අපට ඉන්දියාව සමඟ ගණුදෙනු බේරාගන්නා ලෙස කී ඇමෙරිකාව අපගේ බැඳියාව චීනයට විතැන් වූ පසුව මෙරට පිලිබඳ බලවත් උනන්දුවක් දක්වන්නට විය. කෙසේ වෙතත් මෙම බල අරගලයේදී ඇමෙරිකාවට චෝදනා කිරීම රාජපක්ෂ වාදීන්ගේ ප්‍රතිපත්තියයි. කාදිනල් තුමා එම ප්‍රතිපත්තියම අනුව යයි. 

ජනාධිපති සිරිසේන දේශපාලනඥයන් සෑමවිටම ගෙදර යාමට සූදානම් බව පවසමින් මේ කථාවට පිළිතුරු දී තිබුණි. නමුත් කාදිනල් ලා එසේ ජනතාව ඉදිරියට යන්නේ වත් ගෙදර යන්නේ වත් නැත. ඔවුන් පත් කරන්නේ පාප් වහන්සේ විසිනි.

කාදිනල් තුමාගේ වේදනාව අපි හඳුනමු. ඝාතනයට ලක්වූ කිතුනුවන්ගේ වේදනාවද අපි හඳුනමු. දේපල හානි කරනු ලැබූ සහ මර්දනයට ලක්වූ මුස්ලිම් වරුන්ගේ වේදනාවද අපි හඳුනමු.රටේ ජනාධිපති පාස්කු ඉරිදා සිද්ධිය පිළිබඳව  සිය වගකීම පැහැර හැරීමද අපි දනිමු. රටේ ජනාධිපති සහ අගමැති ජනවාර්ගික අරගල වලදී නිසි කලට ප්‍රතිචාර නොදැක්වීමද  අපි දනිමු. එමෙන්ම රටේ කාදිනල් තුමා දේශපාලන ගැත්තකු වීම ගැන අපි කණගාටු වෙමු.

Back to Home page